Drumurile pavate sunt frumoase, dar se strică repede, iar reparațiile sunt costisitoare. Erik Schlangen demonstrează un nou tip de asfalt făcut din materiale simple cu caracteristici uimitoare: când crapă pot fi reparate prin încălzire inductivă.
Vedeți cum se produce practic deteriorarea materialului. E un asfalt poros, după cum am spus, pietrele sunt legate între ele de o cantitate mică de liant. Din cauza vremii, a razelor UV, a oxidării, acest material de lipire, acest bitum, liantul dintre agregate se va contracta, iar dacă se contractă, apar micro-fisuri, și se separă de agregate. Când conduci pe drum, aceste agregate sunt ceea ce tocmai am văzut. Ca să rezolvăm această problemă, ne-am gândit la materiale care se repară singure. Dacă reușim să facem acest material să se repare singur, atunci probabil avem o soluție. Ce putem face e să folosim burete de sârmă pentru curățat tigăile, să-l tăiem în bucăți foarte mici, pe care le amestecăm cu bitum. Deci vom avea asfalt cu bucăți foarte mici de sârmă de oțel în el. Apoi avem nevoie de o mașină ca asta, folosită la gătit, o mașină cu inducție. Inducția încălzește foarte bine în special oțelul. Mai departe, oțelul se încălzește, bitumul se topește și va curge în aceste micro-fisuri, iar pietrele se vor fixa din nou de suprafață.
Astăzi folosesc un cuptor cu microunde, pentru că nu pot aduce pe scenă mașina mare de inducție. Cuptorul cu microunde e un sistem similar. Așadar, am pus proba înăuntru, iar acum o voi scoate, să văd ce s-a întâmplat. Iată specimenul scos din cuptor.
Am spus că avem o mașină industrială în laborator, cu care încălzim specimenele. Am testat multe specimene acolo, iar cei de la guvern au văzut rezultatele noastre și s-au gândit ”Foarte interesant. Trebuie să-l testăm”. Așa că ne-au donat o bucată de autostradă, 400 de metri din A58, pe care a