Între strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2013-2015 (SFB 2013-2015) şi strategia fiscal-bugetară aferentă perioadei 2014-2016 (SFB 2014-2016), există modificări, dar acestea sunt minore şi vizează capitolele privind cheltuielile bugetare pentru următorii doi ani, potrivit Consiliului Fiscal.
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a trimis Consiliului Fiscal SFB 2014-2016 şi proiectul legii pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal bugetar. Având în vedere perioada scurtă de timp de la momentul aprobării SFB 2013-2015, Consiliul Fis-cal a specificat că a consemnat modificări minore comparativ cu parametrii avuţi în vedere la începutul anului.
Potrivit lui Ionuţ Dumitru, Preşedintele Consiliul Fiscal, conform legii 69/2010 privind responsabilitatea fiscal-bugetară, instituţia pe care o conduce are drept obligaţie "analiza şi elaborarea de opinii şi recomandări asupra strategiei fis-cal-bugetare, precum şi evaluarea conformităţii acesteia cu principiile şi regulile fiscale prevăzute de lege", precum şi "analiza şi elaborarea de opinii şi recomandări asupra prog-nozelor macroeconomice oficiale". Într-un document transmis ziarului BURSA se arată că "în condiţiile în care evoluţiile macroeconomice au fost în general în linie cu aşteptările, aşa cum de altfel relevă şi diferenţele nesemnificative între prognozele Comisiei Europene (cea interimară din februarie 2013 şi cea de primăvară din mai 2013), SFB 2014-2016 consemnează modificări minore comparativ cu parametrii avuţi în vedere în varianta anterioară. În speţă, proiecţia veniturilor rămâne nemodificată, apărând însă revizuiri la nivelul unor capitole de cheltuieli bugetare din 2014 şi 2015, la care se adaugă o revizuire descendentă a ţintei de deficit pentru cel din urmă an".
Potrivit Consiliului Fiscal, ipoteza de creştere economică utilizată în fundamentarea SFB 2