Comisiile locale de fond funciar, până acum dirijate de primarii comunelor, vor fi conduse de reprezentanții Prefecturii sau ai Serviciilor Deconcentrate. Decizia a fost adoptată recent de Guvern, iar scopul este de a rezolva într-un timp foarte scurt inventarierea tuturor terenurilor din domeniul local. Astfel, vor fi reînființate circa 50 de comisii locale, aprobate prin Ordin al prefectului.
„Se impune ca, într-un termen foarte scurt, să fie desemnaţi președinții comisiilor de inventariere a terenurilor în plan local, iar aceştia vor fi aleşi din persoanele care conduc instituţiile publice şi Prefectura Tulcea. Vor fi înfiinţate în jur de 50 de astfel de comisii locale care vor trebui să participe la inventarierea întregului teren din domeniul local. S-a considerat că, de data aceasta, cu toate că propunerile care au plecat de la noi pentru această lege a fost ca președintele Comisiei locale să fie primarul pentru că are la dispoziție și documentația și bunăvoința și dorința să facă cât mai repede acest inventar, s-a considerat că este bine de data aceasta președintele unei astfel de comisii să fie reprezentantul Prefecturii”, a declarat prefectul Lucian Simion.
Acesta a mai spus că decizia vine în contextul în care, după alegerea noilor primari, s-au modificat într-o măsură mai mică sau mai mare şi situaţia terenurilor locale.
„Este clar că se dorește să se verifice cu mai multă atenție și fără părtinire toate terenurile care există în zonă. Nu s-au constatat probleme, dar se știe că, în momentul în care se schimbă un primar încep să apară diferite rectificări, ba la izlaz, ba în altă parte. Probabil că și la Guvern s-a văzut acest lucru și atunci s-a decis astfel. În ultimii ani a fost o dorință mare a unităţilor administrativ teritoriale să își facă măsurătorile izlazurilor, și au fost solicitări din toate părțile pentru concesiune de