O miscare civica maghiara cearta Coca Cola pentru ca nu a inclus si nume maghiare in campania prin care pe etichetele celebrei bauturi sunt scrise prenume romanesti, in conditiile in care maghiarii "nu vor avea satisfactie cumparand o sticla inscriptionata 'Viorica', 'Constantin' sau 'Ionel'.
"Miscarea 'Igen, tessek! - Da, poftiti!' crede ca, daca Coca-Cola ar tine cont de raspandirea limbilor si numelor de botez din Ardeal, si-ar mari enorm eficacitatea campaniei. Daca ardelenii ar avea posibilitatea sa cumpere si sticle cu alte nume pe ele decat cele romanesti, firma ar atinge un nou grup-tinta important pentru actiunea ei", se arata intr-un comunicat al acestei miscari.
Potrivit sursei citate, "dupa metodologia internationala Coca-Cola, prenumele sunt alese dupa statisticile de botez actuale, pentru ca bautura sa-si gaseasca cat mai multi cumparatori".
"Este evident ca in comunitatea maghiara gasim prenume diferite de cele romanesti, purtate de mii si mii de persoane in tot Ardealul. Astfel, Janos, Istvan, Ildiko, Eniko, Andras, Sandor si Eva, ca sa nu ii mentionam pe toti, zeci si zeci de mii de oameni raman cu gura cascata atunci cand isi cauta numele pe rafturi", argumenteaza aceasta miscare.
In opinia acestei miscari, "este o practica neobisnuita si bizara sa folosesti numai prenume romanesti in orase ca Miercurea-Ciuc, Carei, Sfantu Gheorghe sau Salonta. Este foarte greu de crezut ca statisticile de vanzare a bauturii vor fi macar apropiate de succesele inregistrate in zonele romanesti, dupa aceasta campanie".
"Igen, tessek! - Da, poftiti!" sustine ca ideea inscriptionarii unor nume maghiare pe etichetele bauturii racoritoare "are si scopul sa va atraga atentia asupra intereselor companiei" motiv pentru care isi ofera "cu prietenie si gratuit serviciile", daca producatorul are nevoie de o "colectie a celo