Din dorinţa de a găsi locuinţa perfectă, mulţi români apelează la serviciile unui agent imobiliar, neluând în calcul dacă acesta este acreditat sau nu. “Acreditarea unui broker imobiliar poate face diferenţa, atunci când sunteţi înşelaţi şi doriţi să trageţi la răspundere un astfel de prestator de servicii”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Asociaţia Brokerilor Imobiliari (ABI).
Reprezentanţii Asociaţiei recomandă ca în condiţiile în care o persoană doreşte să-şi cumpere o locuinţă cu ajutorul unui credit, care se poate întinde pe o perioadă de 20 sau chiar 30 de ani, ar fi indicat să consulte un specialist, un broker imobiliar neutru care nu este implicat emoţional în tranzacţie. “Nu are rost ca un cumpărător să piardă timpul căutând oferta perfectă când acest lucru îl poate face un broker. Românii au înţeles că în felul acesta pot fi siguri că toate actele sunt în bună regulă, că proprietatea respectivă nu este implicată în litigii, că obţin cel mai bun preţ din piaţă, că se ia o decizie în funcţie de absolut toţi factorii care pot să influenţeze tranzacţia”, spun aceştia.
În plus, brokerii imobiliari acreditaţi folosesc contracte standardizate elaborate de ABI, documente realizate în conformitate cu legile din domeniu, inclusiv cu Ordonanţa 174/2008 care se referă la protecţia consumatorilor în domeniul imobiliar. Astfel, clienţii care semnează contracte standardizate sunt siguri că acestea nu conţin clauze abuzive şi că interesele lor sunt apărate de asociaţie.
Cele mai frecvente probleme
Cu ocazia lansării contractelor standardizate, ABI a înfiinţat şi Comisia de Etica şi Litigii care supraveghează aplicarea întocmai a contractelor şi respectarea Codului Etic al asociaţiei şi Standardului Imobiliar European. Orice client nemulţumit de conduita unui broker imobiliar se poate adresa asociaţiei, iar c