Premierul Victor Ponta a anunțat că Guvernul va înființa Autoritatea Națională de Autostrăzi imediat după ce va primi decizia Comisiei Europene de deblocare a Programului Operational Sectorial Transporturi (POST). EVZ a relatat, în exclusivitate- pe data de 13 mai, că „marea împărțeală a drumurilor” s-a încheiat, iar ministrul delegat al Marilor Proiecte s-a decis să își facă Autoritatea Națională de Autostrăzi, în loc de Companie de Autostrăzi, așa cum a fost mandatat. Sursa: AGERPRES
„Avem în reorganizare CNADNR şi, imediat după ce primim decizia de deblocare a Programului Operaţional Sectorial Transporturi, CNADNR va merge înapoi la Ministerul Transporturilor, va fi numit un manager privat şi vom înfiinţa Autoritatea Naţională de Autostrăzi, care va rămâne în anii următori principalul responsabil pe zona de construcţie şi exploatare a autostrăzilor”, a declarat astăzi premierul.
EVZ a relatat, în ediția de print a ziarului Evenimentul Zilei și pe online în data de 13 mai, că Dan Şova i-a cedat lui Relu Fenechiu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi s-a decis să îşi facă o Autoritate independentă, prin care să acceseze fonduri europene pentru drumurile expres şi autostrăzi. Marea împărţeală a drumurilor dintre Şova şi Fenechiu s-a încheiat
Cu alte cuvinte, negocierile dintre PSD-PNL în ceea ce priveşte gestionarea drumurilor din România au luat sfârşit. După mai multe luni de discuţii, s-a pus pe hârtie cum vor arăta noile instituţii care vor gestiona drumurile naţionale şi autostrăzile din România. Astfel, dacă până acum, de toată infrastructura naţională rutieră s-a ocupat Dan Şova, prin CNADNR, iar ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a primit doar autostrada Iaşi-Câmpia Turzii, pe motiv că este din zonă, pe viitor drumurile vor fi împărţite între ministrul democrat-social şi cel liberal, oficial.