Carpatica Asig a înregistrat în primul trimestru o creştere de 95% a volumului de prime brute subscrise, comparativ cu perioada similară a anului precedent, de la 64,40 milio-ane lei în 2012 la 125,84 milioane lei 2013. Compania a ajuns astfel la o cotă de piaţă de 7,31%, care o plasează pe locul 7 în topul asigurărilor generale, conform rezultatelor preliminare raportate de companiile de asigurări.
Portofoliul auto a consemnat o creştere de 90%, iar clasele non-auto de 169%. Evoluţiile cele mai semnificative le-au înregistrat asigurările property, al căror volum de prime brute subscrise s-a triplat în perioada analizată (296%), asigurările de răspundere civilă generală, care au crescut cu 74%, asigurările de bunuri în tranzit, care au avansat cu 232%. Asigurările de accidente au avut, de asemenea, creştere, volumul subscrierilor pe această clasă de asigurări dublându-se comparativ cu primul trimestru din 2012 (creştere de 113%).
Dinamica subscrierilor companiei a fost susţinută atât de creşterea numărului de clienţi persoane fizice şi juridice, cât şi de creşterea cu peste 50% a numărului de clienţi care deţin mai multe poliţe de asigurare emise de Carpatica Asig, rezultat al strategiilor de cross-selling dezvoltate.
Daunele plătite au înregistrat, de asemenea, creştere, în procent de 79,4%, de la 42,8 milioane lei în primul trimestru din 2012 la 76,8 milioane lei. În acelaşi timp, numărul reclamaţiilor primite a scăzut cu aproximativ 30%, de la 282 în trimestrul I din 2012, la 200 în trimestrul I al acestui an.
Carpatica Asig a fost înfiinţată în anul 1996, cu capital integral privat, sub denumirea de ASA Asigurări Atlassib, în cadrul holdingului Atlassib. În septembrie 2004 compania şi-a schimbat denumirea în Carpatica Asig- parte a Grupului Financiar Carpatica, răspunzând astfel cerinţele pieţii privind serviciile financiare integrate. C