Google nu a scăpat de problemele legale din Uniunea Europeană, după ce a fost anchetat de Comisia Europeană privind acuzaţiile privind favorizarea serviciilor proprii în motorul de căutare.
Comisia Europeană a investigat Google timp de trei ani, după o plângere din partea mai multor companii. După finalizarea anchetei, Comisia Europeană a cerut Google să ia un număr de măsuri pentru a se conforma principiilor sale. Gigantul online a venit cu o serie de propuneri.
Google a propus ca pentru următorii cinci ani să marcheze foarte clar link-urile care duc către propriile servicii, pentru ca utilizatorii să le distingă de rezultatele apărute natural în motorul de căutare. De asemenea, Google a fost acuzat că a copiat conţinut de pe site-urile de turism şi le-a pus pe propriile servicii. Ca răspuns la această acuzaţie, gigantul a oferit soluţia ca site-urile să opteze dacă Google le poate folosi conţinutul sau nu. Astfel de modalitate există deja pentru ziarele care sunt indexate în Google News. Ele pot alege cât de mult conţinut va fi afişat pe motorul de căutare.
Cu toate acestea, compania britanică de comparaţii, Foundem şi serviciul de hărţi din Germania, Hotmaps au criticat propunerile Google, spunând că acestea vor forţa competitorii să se lupte între ei, crescând costurile şi dependenţa de Google. Feedback-ul final va fi dat pe 27 iunie, termenul suplimentar acordat de Comisia Europeană. Iniţial, cei care s-au plâns de practicile Google aveau timp să analizeze propunerile până pe 26 mai, dar au cerut o amânare, pentru a studia mai bine efectele acestora.
Comisarul european Joaquin Almunia, care s-a ocupat de acest caz, a declarat pentru Reuters că "Ulterior vom analiza răspunsurile primite şi le vom trimite către Google. Nu pot să anticip acest lucru din punct de vedere formal, dar cel mai sigur vom cere Google să-şi îmbunătăţească propuneril