Directorul comercial Metrorex a precizat, în cadrul conferinţei Cities of Tomorrow (Oraşele de Mâine) de marţi, că anul viitor vor fi introduse 14 trenuri noi în reţeaua de metrou bucureştean, cumpărate prin împrumutul făcut de România la Banca Europeană de Investiţii şi produse în Spania. Petre a făcut mai multe declaraţii legate de stadiul actual al realizărilor Metrorex în cadrul conferinţei ţinute marţi, dar şi de proiectele în lucru.
Mariana Petre a participat la conferinţa organizată, marţi, de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK) în colaborare cu Mediafax pe tema evoluţiei oraşelor din România şi principalele obiective ce trebuie atinse în procesul de dezvoltare al lor.
”Într-o zi lucrătoare se transportă circa 650.000 de lucrători, iar în 2030 ar trebui ca Bucureştiul să aibă circa 300 de kilometri de metrou, deci vom avea probabil de vreo 4-5 ori mai mulţi călători care vor folosi acest mijloc de transport în comun”, a explicat Petre.
În ceea ce priveşte caracteristicile tehnice ale reţelei de metrou, potrivit directorului comercial, reţeaua de transport subteran din Capitală este alcătuită din 51 de staţii, 4 linii de metrou, 4 depouri pentru mentenanţă şi parcarea materialului rulant. Distanţa medie dintre staţii este de 1,35 de kilometri, iar în parcul de material rulant din circulaţie se numără 44 de trenuri Bombardier şi alte 25 de trenuri I.V.A. De asemenea, 16 trenuri CAF produse în Spania vor fi introduse în circuit începând cu 2014. Sistemul automat de taxare a fost introdus din 1995 şi modernizat în 2000 cu cartele magnetice şi parţial integrat din anul 2006 cu sistemul de taxare RATB prin utilizarea cartelelor contactless.
În cadrul conferinţei, Mariana Petre a trecut în revistă realizările Metrorex din ultima perioadă.
Nodurile intermodale
Printre realizările din ultima perioada Mariana Petre a en