O schimbare în legislaţia sanitară, finanţare pentru asigurarea calităţii serviciilor medicale, o mai bună colaborare între public şi privat sunt elemente care au fost identificate de actorii de pe piaţa medicală mureşeană că ar fi necesare pentru dezvoltarea brandului medical la Târgu-Mureş, în cadrul mesei rotunde intitulate „Târgu-Mureş-Oraş Medical”. Evenimentul a fost organizat, ieri, 28 mai, de Primăria Târgu-Mureş, pentru a iniţia o platformă deschisă de dialog şi dezbatere pentru reprezentanţii sectorului medical public şi privat din Târgu-Mureş, un spaţiu de colaborare iniţiat şi sprijinit de autoritatea locală, cu tema „Cele mai simple, eficiente şi sustenabile metode de promovare ale brand-ului medical al oraşului”. „Avem un centru medical de excepţie, care ne dorim cu toţii să rămână de excepţie. Când văd ce se întâmplă în jurul nostru, în lumea universităţilor şi spitalelor, constat că, într-adevăr, este o lume concurenţială”, a argumentat Dorin Florea, motivul pentru care Primăria Târgu-Mureş a iniţiat acest dialog, subliniind că o reală concurenţă o constituie piaţa medicală din Braşov şi Sibiu.
UMF, deschidere spre parteneriat public-privat
Ideea unui parteneriat între autorităţile publice locale a fost salutată de conducerea Universităţii de Medicină şi Farmacie Târgu-Mureş, apreciind că universitatea a dezvoltat deja o deschidere către parteneriatul public-privat. „Noi deja am început de un an de zile o deschidere a universităţii spre mediul privat, care va continua, probabil, exponenţial. Universitatea vrea să deschidă porţile către spitalele, clinicile, cabinetele private din Târgu-Mureş, pentru că de fapt virajul spre o universitate anteprenorială, pe care noi o vedem în viitorul care urmează ca fiind UMF Târgu-Mureş, se poate realiza doar printr-un asemenea parteneriat: fie că este un parteneriat public privat pe plan de învăţămân