Aproape o jumătate dintre cetățenii UE (46%) folosesc astăzi internetul pentru a căuta un loc de muncă, a folosi serviciile bibliotecilor publice, a transmite o declarație de impozitare, a înregistra o naștere, a cere un pașaport sau pentru a utiliza alte servicii de e-Guvernare, arată azi Comisia Europeană.
80% afirmă că serviciile publice online reprezintă o economie de timp, 76% apreciază flexibilitatea lor iar 62% afirmă că acestea îi ajută să economisească bani. Utilizatorii sunt însă mai mulțumiți de serviciile bancare online (nota de satisfacție 8,5 pe o scară de la 0 la 10) și de cumpărăturile online (7,6) decât de serviciile publice online (6,5).
"Faptul că utilizatorii sunt mai satisfăcuți de serviciile bancare online decât de serviciile publice online arată că administrațiile publice trebuie să își amelioreze capacitatea de a crea servicii de e-Guvernare care să pornească de la necesitățile utilizatorilor", spune vicepreședintele Comisiei Europene, Neelie Kroes.
Agenda digitală pentru Europa urmărește să sporească gradul de utilizare a serviciilor de e‑Guvernare la un procentaj de 50% dintre cetățenii UE până în 2015.
Analiza comparativă privind e-Guvernarea 2012 a inclus 28 000 de utilizatori de internet din 32 de țări. Printre cele mai importante constatări:
Serviciile preferate au fost declararea impozitului pe venit (73% dintre utilizatori își declară impozitele online), mutarea sau schimbarea adresei (57%) și înscrierea în învățământul superior și/sau solicitarea unei burse de studiu (56%).
În timp ce 54% dintre cei incluși în anchetă continuă să prefere contactele directe sau alte canale tradiționale de comunicare, cel puțin 30% dintre aceștia au indicat că ar putea deveni de asemenea utilizatori obișnuiți ai serviciilor de e-Guvernare, dacă ar fi oferite servicii mai relevante.
47% dintre cei care au recur