La 28 mai 1937, acum exact 87 de ani, guvernul german de atunci a hotarat relansarea unei idei mai vechi, de a dota Germania cu o masina de mic litraj, usoara si ieftina, pentru a popula reteaua de autostrazi, foarte dezvoltata, dar pustie, intrucat locuitorii nu-si puteau permite cumpararea de masini.
Pe autostrazile betonate si fara invelis asfaltic, construite in scopuri militare, circulau aproape numai vehiculele armatei, a caror prezenta putea da de gandit: nici ele, nici autostrazile nu fusesera facute degeaba. Dar cine statea atunci sa gandeasca?
"Automobilul Popular"
Un automobil de tip usor, care sa misune in milioane de exemplare pe aceste drumuri, ar distrage atentia strainilor cu privire la ciudata si aproape inutila retea de autostrazi. Memorialistii sustin ca insusi dictatorul german de atunci, ar fi stabilit tipul de masina, amplasamentul uzinelor si capacitatea lor.
Modelul ales s-a numit initial Kdf-Wagen, apoi VW Kafer, care insema "gandacul", tradus de unii si ca "broscuta", iar uzinei i s-a acordat semnificativul nume de brand "Volkswagenwerk", ulterior "Volkswagen", tradus prin "Automobilul Popular", potrivit Infoniac.
Cand incepea razboiul, in 1939, se produsesera foarte putine masini "populare", iar uzinele au fost profilate rapid pe necesitatile armatei.
In aprilie 1945, inaintand peste ruinele orasului, armata britanica descoperea zidurile fumegande ale unei mari uzine de autovehicule militare. Refacuta rapid pentru a servi chiar nevoile invingatorilor, fabrica reusea sa livreze in 1946 aproape 1.000 de vehicule lunar, cifra remarcabila pentru acele timpuri.
Neatractiv, greoi si zgomotos
Vehiculele nu urmareau interese comerciale. Asta cerea armata, asta se livra si treaba mergea. Este un mare avantaj sa lucrezi cu comenzi fara concurenta.
@N_P