Majoritatea companiilor alocă sub 10.000 de euro pentru astfel de campanii
Se observă o stagnare a bugetelor în 2013, faţă de 2012, pentru jumătate dintre companii
Majoritatea realizează proiecte de CSR pentru recunoaştere şi vizibilitate
Bugetele alocate de companii româneşti pentru responsabilitatea socială corporativă sunt încă mici, majoritatea situându-se sub valoarea de 10.000 de euro, potrivit unui studiu realizat de CSRMedia.ro şi Ernst & Young România.
În acest an fondurile alocate de companii au stagnat, însă majoritatea respondenţilor (67%) consideră că interesul faţă de CRS a crescut în ultimele 12 luni. "Valoarea medie a unui proiect este încă mică, 66% din proiectele realizate de companiile româneşti nu depăşesc 10.000 euro, acestea fiind împărţite în mod egal între proiecte până în 5.000 euro şi cele cu valoare peste 5.000 euro, dar sub 10.000 euro", se arată în studiul citat.
Majoritatea bugetelor au stagnat anul acesta
Raportul arată că mai mult de trei sferturi dintre companiile româneşti au un buget dedicat anual acţiunilor de CSR. Dintre aceştia, jumătate consideră că nivelul bugetului s-a păstrat la acelaşi nivel anul acesta, faţă de 2012 şi doar 16% dintre ei au remarcat o creştre între 5-10%.
" Se observă o stagnare a bugetului CSR în 2013 faţă de 2012 pentru jumătate dintre companii, în timp ce 36% dintre ele au un buget mai mare, iar 13% au la dispoziţie un buget redus ", se mai precizează în studiul citat.
Cu toate acestea, majoritatea respondenţilor (67%) consideră că interesul faţă de CRS a crescut în ultimele 12 luni, în timp ce o treime spune că a rămas la fel. Doar 3% afirmă că interesul companiilor a avut o evoluţie descendentă în această perioadă.
Cea mai mare creştere a bugetului CSR în 2013 a avut loc în cazul companiilor cu venituri mai mari de 100 milioane e