După acuzele lui Victor Ponta, Tăriceanu ripostează, făcând o listă cu vinovații pentru „falimentul” autostrăzii.
Fostul premier Călin Popescu Tăriceanu a declarat, ieri, că vina pentru actuala situaţie privind construcţia Autostrăzii Transilvania aparţine pe de o parte companiei Bechtel, care a fost lăsată să facă ce doreşte, dar şi ministerului Transporturilor, care nu a desemnat un responsabil de proiect.
Tăriceanu a spus că nu este „foarte bucuros” de aprecierea premierului Victor Ponta, potrivit căruia contractul cu Bechtel trebuie reziliat din cauza „prostiei” celor care erau în 2005 la Transporturi, arătând că e posibil ca primul-ministru să nu cunoască toate detaliile.
„Ceea ce pot să vă spun în calitate de premier la acea dată - sigur că nu sunt foarte bucuros de această apreciere a domnului Ponta, poate nu cunoaşte toate detaliile - şi am să vă explic că la acea dată contractul a fost suspendat. S-a început o renegociere a lui pe o serie de indicatori tehnico-economici în special în ceea ce priveşte costul materialelor, care urmau să fie puse în operă”, a spus Tăriceanu , citat de Mediafax.
El a menţionat că nu au putut fi negociate condiţiile generale ale contractului cu Bechtel care ar fi fost extrem de costisitoare pentru România şi Bechtel nu ar fi acceptat.
„Prin urmare, ar fi existat riscul de a merge la ruperea contractului, însoţită de plata unor penalităţi usturătoare din partea României către firma Bechtel. Ceea ce s-a putut face la acea dată - şi s-a făcut cu succes - a fost renegocierea unor parametri tehnico-economici care să reducă în mod substanţial costurile”, a spus Tăriceanu.
„Actuala situaţie nu este datorată numai firmei Bechtel. Dacă vrem să fim obiectivi şi serioşi, este şi datorată incapacităţii Ministerului Transporturilor, sub conducerile succesive pe care le-a avut, de a desemna un responsabil cu