Diferenţa de preţ în farmacii între medicamentele cu cele mai mari vânzări din România este de la 0 la 50%, arată o analiză a ZF pe baza datelor preluate din farmacii. Astfel, cheltuiala conform bonului fiscal pentru Nurofen, Aspenter şi Parasinus, cele mai vândute medicamente din punctul de vedere al volumului, evoluează între 26,10 lei în reţeaua Catena şi 37,47 de lei în reţeaua Sensiblu.
Ziarul Financiar a comparat preţurile de la şase reţele de farmacii (Sensiblu, Help Net, Catena, Belladonna, Centrofarm, Dona) reprezentative pentru Bucureşti, pentru trei produse (Nurofen pentru Dureri 200 mg, Aspenter Terapia 75 mg şi Parasinus Europharm), pentru a realiza un index al preţurilor acestor pastile. Nurofen, produs de Reckitt Benckiser, este pentru durere, Aspenter este în portofoliul Terapia Cluj şi este din aria cardiovasculară, iar Parasinus este fabricat de Europharm Braşov şi este pentru răceală.
În cadrul demersului, ZF a solicitat preţurile de la şase reţele, însă numai Dona a trimis preţurile solicitate. Pentru certificare au fost cumpărate şi produsele. Preţurile se referă la produse vândute clienţilor care nu deţin carduri de fidelitate.
Sensiblu, Help Net, Catena, Belladonna, Centrofarm, Dona au împreună peste 430 de farmacii numai în Bucureşti, ceea ce reprezintă aproximativ 40% din totalul celor 1.079 de unităţi, arată un calcul al ZF pe baza informaţiilor comunicate, a celor existente pe site-urile proprii şi a datelor de pe site-ul Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti (CASMB).
Preţul produselor ce se dau fără prescripţie (OTC-uri, over the counter, peste ghişeu în engleză) se formează liber (şi nu este impus de stat, aşa cum se întâmplă în cazul pastilelor ce se dau doar cu reţetă), ceea ce înseamnă că jucătorii de pe întreg lanţul până la pacient (producător, distribuitor, farmacie) pot