Rezilierea contractului cu firma Bechtel pentru realizarea Autostrăzii Transilvania ar urma să ducă la despăgubiri de aproximativ 500 de milioane de lei către constructorii americani. Politicienii, indiferent de culoare, dau vina pe cei de la Bechtel, dar recunosc că şi contractul semnat cu firma din SUA a avut destule erori.
Contractul cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania trebuia să fie reziliat luni, după cum anunţase ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova. Acest lucru nu s-a mai întâmplat, din cauza faptului că despăgubirile nu au fost negociate. Suma s-ar ridica la 500 de milioane de euro.
"Contractul se poate rezilia doar pe clauzele contractuale. În contract există o clauză care stipulează că, dacă are loc o reziliere unilaterală, suntem buni de plată către americani. Sumă este foarte mare, se pare că 500 de milioane de euro", a declarat Ion Pantelimon, fostul şef al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, invitat la emisiunea Transilvania Zi de Zi de la Transilvania L!VE.
Pantelimon a exiplcat că, dacă acest contract cu Bechtel va fi reziliat acum, următorul kilometru din Autostrada Transilvania ar putea fi construit cel mai repede abia în 2015. "Până prin 2015 nu va mai fi niciun kilometru de autostradă. 2015 cu condiţia ca anul viitor să fie finanţat tronsonul Gilău-Nădăşel. Avem contract achiziţionat. Clauzele contractuale sunt că proiectarea, din momentul în care se semnează contractul, este de şase luni, un an jumate execuţia şi patru ani garanţia", a completat fostul şef de la DRDP Cluj.
De cealaltă parte, Ioan Petran, preşedintele PNL Cluj-Napoca, îi atacă pe americanii de la Bechtel şi îi acuză de "jaf armat".
"N-a funcţionat niciodată cum trebuie acest proiect al Autostrăzii Transilvania. De la începuturile acestui mare proiect, extrem de important pentru zona Transilvan