Autostrada Arad-Timişoara, deschisă traficului în decembrie 2011 trebuie reasfaltată pe toată lungimea. Stratul de suprafaţă a început să se deterioreze, viteza pe autostrada Arad-Timişoara fiind restricţionată la 60 şi 80 de kilometri la oră în mai multe puncte. Lucrările vor fi suportate de constructor, respectiv consorţiul FCC Construccion şi Astaldi. Ceva mai la nord, autostrada Suplacu de Barcău – Borş, în lungime de 64 de kilometri, parte a Autostrăzii Transilvania, stă în negocieri şi rezilieri de luni de zile. Bechtel e greu de scos de pe singurul tronson cu care a mai rămas, după negocierile din 2011. În centrul ţării, pe Coridoul IV Pan European, trei sectoare de autostradă sunt blocate. Atribuie de o săptămână, după nouă luni de analiză, tronsoanele dintre Deva şi Lugoj s-au blocat din nou. De acaeastă dată în contestaţii. Pe două dintre sectoare, licitaţia a fost câştigată de constructorii de pe locul 2, autostrada scumpindu-se astfel cu aproximativ 60 de milioane de euro. în aceste condiţii, constructorii s-au contestat reciproc.
Toate acestea au dus din nou la întârzieri, dosarele ajungând în analiză la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Şi aici pot sta până la o lună. Dacă rezultatul contestaţiei nu este pe gustul nimănui, dosarul de mută în instanţă. Iar până la momentul în care vom avea un constructor pe cei apoape 70 de kiloemtri de autostradă, dintre Deva şI Lugoj, va mai trece vreme. Şi aceasta este povestea fără sfârşit a autostrăzilor României. Inexistente, dar chinuitoare.
Bechtel, despărţire grea
În urmă cu două zile, ministrul marilor proiecte, Dan Şova a anunţat că rezilierea Bechtel mai aşteaptă, pentru că nu se cunosc încă valoarea despăgubirilor. Ieri, premierul Victor Ponta, întrebat dacă rezilierea este necesară a răspuns că da, argumentând că acest lucru este necesar din cauza "prostiei" cel