După cinci ani de criză şi 100.000 de dosare de insolvenţă, băncile din România spun că intrarea în incapacitate de plată a clienţilor a devenit un fenomen banal, la ordinea zilei, care nu le mai sperie. Problema acestor firme este însă că nu se pot „însănătoşi“ fără fluxuri noi de capital, iar băncile evită în prezent preluarea de acţiuni în schimbul creditelor pentru a nu se asocia cu eventuale falimente. De cealaltă parte, investitorii din afară se ţin deocamdată departe de firmele cu probleme, astfel că practicienii în insolvenţă propun formarea unor fonduri specializate care să furnizeze capital de lucru în firmele viabile, sub forma unor credite super garantate. Acestea au fost noile realităţi din domeniul insolvenţelor în jurul cărora s-au desfăşurat ieri discuţiile în cadrul seminarului „Restructurarea, o măsură de însănătoşire a companiilor“, organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Casa de Insolvenţă Transilvania.
„Dacă acum câţiva ani era un «baubau», insolvenţa a devenit acum un lucru banal, nu mai este o spaimă“, a susţinut ieri Gianina Lazanu, director în Direcţia de recuperare creanţe în cadrul băncii BRD Groupe Société Générale.
Opinia directorului BRD a fost împărtăşită şi de către Mircea Cotiga, director recuperare şi prevenirea fraudelor în cadrul UniCredit Ţiriac Bank, care a spus că nu se mai nelinişteşte când un client îl „ameninţă“ cu insolvenţa, deoarece în ultimii ani băncile au învăţat cum să gestioneze aceste dosare.
„Insolvenţa în zona de real estate oferă multe posibilităţi, dar trebuie să evaluezi corect oportunităţile“, a declarat reprezentantul UniCredit, bancă în portofoliul căreia s-au aflat o serie de proiecte precum City Mall, Tiago Mall Oradea sau Alia Apartments, care au ajuns în faliment sau insolvenţă.
În ciuda mesajului curajos transmis de către bănci, situaţia mediului de business l