Piata de leasing auto este afectata in acest an de timbrul de mediu, in conditiile in care inmatricularile masinilor second hand si a celor transferate de la societatea de leasing catre utilizatori sunt blocate, deoarece autoritatile cer o dovada a platii anterioare, spun oficialii din domeniu.
Chiar aceasta dovada – adeverinta este problema. Nicio institutie a statului nu are o baza de date cu persoanele care au platit anterior taxa, ceea ce face ca obtinerea unei dovezi sa fie foarte greoaie sau imposibila.
Ion Busuioc, directorul general al ANAF, a declarat marti ca institutia nu are o evidenda nominala a platilor taxelor de inmatriculare din anii trecuti, pentru ca nu i s-a cerut pana acum.
“ANAF nu poate fi vinovata (pentru aceste blocaje, n.r.). Din 2013, ANAF, constatand ca este nevoie, a inceput sa faca o evidenta a celor care au platit in acest an taxa auto. De asemenea, ANAF a gestionat doar persoanele care au primit inapoi, in instanta, valoarea taxelor platite anterior”, a spus Bucuioc.
"Contribuabilii nu au fost obligati sa depuna declaratii ca au efectuat acele plati, ci sumele s-au varsat intr-un cont comun, fiind taxe nenominale, deci nu stim cine a platit pentru taxa auto", a adaugat acesta.
Potrivit acestuia, in prezent, conform legii, dovada platii anterioare a taxei trebuie facuta de catre utilizatorul autovehicului.
Si aici se produce blocajul. Este posibil ca un autovehicul sa se fi tranzactionat de “n” ori din 2007 incoace. Astfel, utilizatorul actual ar trebui sa ii caute pe fostii proprietari, sa faca dovada ca a mai fost platita anterior taxa auto.
Insa, proprietarul anterior nu are nicio obligatie sa ofere sprijin noului proprietar in ceea ce priveste dovada plati. Si mai greu este daca unul dintre fostii proprietari (care este posibil sa fi platit taxa) nu