Rezultatele controlului efectuat recent de Ministerul Muncii la 47 de comisii judeţene arată haosul care domneşte la direcţiile generale de asistenţă socială din toată ţara.
Verificările au scos la iveală tot felul de deficienţe în organizarea şi funcţionarea diverselor comisii care se ocupă de evaluarea persoanelor cu dizabilităţi.
Astfel, 18 comisii au avize foarte vechi, obţinute în perioada 2004-2008, deşi în majoritatea cazurilor componenţa lor s-a modificat. În această situaţie sunt comisiile de la Arad, Argeş, Bistriţa Năsăud, Brăila, Braşov, Botoşani, Buzău, Constanţa, Covasna, Dolj, Neamţ, Prahova, Sălaj, Tulcea, Vâlcea, Vrancea, şi Bucureşti sectorul 4 şi sectorul 5.
Treaba merge încet şi prost
În judeţele Bistriţa Năsăud, Ilfov, Maramureş şi Sălaj secretariatele acestor comisii au personal insuficient motiv pentru care întocmirea documentelor şi transmiterea lor către comisii întârzie peste măsură.
În unele judeţe comisiile funcţionează în mod bizar chiar şi fără existenţa medicilor cum este cazul în Olt unde lipseşte atât medicul, cât şi psihologul şi asistentul social. Nici la Mehedinţi şi nici la Tulcea nu sunt ocupate posturile de medic, în timp ce la Maramureş lipseşte psihologul, iar asistentul social are doar atribuţii delegate.
În aceeaşi situaţie este şi Covasna şi Bistriţa Năsăud unde din 10 posturi aprobate sunt ocupate doar 6, 2 dintre ele cu directori.
Control doar la hârtii
În Covasna, Ilfov, Bistriţa Năsăud evaluarea bolnavilor se face doar pe baza hârtiilor de la dosar, în lipsa pacienţilor.
În Ilfov, deşi postul de medic este ocupat nu se ştie cu ce se ocupă acesta atâta vreme cât la dosarele pacienţilor nu se regăsesc propunerile sale de încadrare sau nu în vreun grad de handicap.
La Bacău, persoanele care se prezintă la reevaluare o fac de pomană pentru