Site-ul de crowdfunding Kickstarter a atins un prag important. Până acum, mai mult de 100.000 de campanii au fost organizate pe acesta, potrivit statisticilor prezentate de companie, citate de Venture Beat.
Cele 100.000 de campanii s-au derulat pe parcursul a trei ani. În timpul acesta, Kickstarter a transformat conceptul de crowdfunding într-o formă legitimă de finanţare a proiectelor. Compania şi-a anunţat rezultatele pe Twitter. „E oficial! Peste 100 de mii de proiecte au fost lansate pe Kickstarter. Abia aşteptăm să vedem ce urmează“, au scris reprezentanţii.
Totuşi, cu toate că au fost înscrise peste 100.000 de proiecte, nu toate au avut succes. De fapt, mai puţin de jumătate dintre acestea au fost întâmpinate cu succes. Pentru ca un succes să fie finanţat pe Kickstarter, iniţiatorii trebuie să atingă un anumit prag de donaţii, într-o anumită perioadă de timp. De obicei, proiectele care cer 10.000$ de dolari sau mai puţin sunt acelea care îşi ţelurile. 33 de proiecte au reuşit să obţină peste 1 milion de dolari din cele 42.150 care au fost puse în practică.
Unul dintre proiectele care a impresionat recent a fost cel pentru realizarea filmului „Veronica Mars“. Campania a reuşit să strângă 2 milioane de dolari în 10 ore. Primul milion a fost obţinut în numai patru ore, bătând recordul deţinut de jocul video Torment: Tides of Numenera. Asta a determinat şi alte celebrităţi să folosească platforma în scopuri similare. Actorul Zach Braff, cunoscut pentru rolul din serialul Scrubs, a strâns 3,1 milioane de dolari pentru a realiza o continuare a filmului Garden State.
Printre cele mai de succes produse care au trecut prin platforma Kickstarter se numără consola de jocuri Ouya, ceasul inteligent Pebble, sau „creionul“ 3Doodler.
Ouya este o consolă de jocuri bazată pe sistemul de operare Android. Creatorii proiectului au cerut iniţial 950.00