Directia Generalã a Finantelor Publice (DGFP) Vaslui informeazã cã Agentia Nationalã de Administrare Fiscalã (ANAF) demareazã, la 1 iunie, testarea unui nou serviciu oferit contribuabililor. Prin noul serviciu, contribuabilii vor primi “Înstiintarea privind stingerea creantelor fiscale” prin intermediul “Postei electronice securizate”.
Perioada de testare a serviciului de postã electronicã este de patru luni, urmând ca, ulterior, folosind experienta acumulatã, ANAF sã armonizeze cadrul legislativ în vederea transmiterii si a altor documente prin intermediul acestui serviciu. Pânã la armonizarea cadrului legislativ, se va mentine si actuala emitere a documentelor, în format tipãrit. “Serviciul de postã electronicã are drept scop îmbunãtãtirea comunicãrii cu contribuabilii. Se faciliteazã, pe de-o parte, accesul contribuabililor la informatiile autentice detinute de ANAF, printr-un canal electronic standardizat si securizat, si se eliminã, pe de altã parte, costurile si timpul consumate cu imprimarea si transmiterea informatiei pe suport hârtie”, explicã Mirela Bulgaru, purtãtorul de cuvânt al DGFP Vaslui. Prin utilizarea “Postei electronice securizate a MFP”, beneficiarii primesc documente structurate si informatii protejate de prevederile Codului Fiscal sau de prevederi specifice ariei de competentã a emitentului, în format electronic, semnate digital de cãtre emitent. Astfel, contribuabilii au siguranta cã documentul primit este autentic si provine de la ANAF. De asemenea, formatul electronic si standardele utilizate fac posibilã utilizarea informatiilor emise de ANAF, direct de cãtre aplicatiile informatice ale contribuabililor, fãrã interventie umanã, cu grad de securitate si protectie a datelor maxim. Accesul este asigurat tuturor contribuabililor care dispun de certificat digital calificat, înrolat la ANAF.
Directia Generalã a Finantelor Publice