"Păcatul originar" în cazul Bechtel este contractul încheiat în 2004 de Guvernul PSD pentru construirea Autostrăzii Transilvania, documentul fiind "cel mai scandalos şi fraudulos din istoria României", încheiat "în totalitate" în defavoarea statului român, afirmă fostul premier Emil Boc.
"Văd că toată lumea vorbeşte de situaţia legată de Bechtel, dar nimeni nu merge la păcatul originar, care este încheierea contractului din 2004, de către Guvernul PSD de atunci, care este cel mai scandalos şi fraudulos contract din istoria României care s-a încheiat vreodată. Este inadmisibil să se ia în analiză 5 kilometri din cei 415 kilometri, să faci un calcul pe hârtie, mâzgălit, şi să multiplici cu 415 şi să spui că acesta este valoarea contractului", a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, fostul premier Emil Boc.
El a spus că o a doua greşeală este că acel contract a fost făcut în totalitate în defavoarea statului român, "toate garanţiile posibile", de penalităţi, fiind în favoarea Bechtel şi nicio garanţie şi siguranţă pentru statul român.
"De parcă cineva de la Bechtel l-a făcut (contractul -n.r.) şi doar cineva de la noi l-a semnat. Este un contract beton făcut pentru Bechtel", a spus Boc, susţinând că reprezentanţii Guvernului pe care l-a condus au purtat negocieri "dure" cu Bechtel pentru rezilierea contractulu, urmând ca partea americană să finalizeze doar tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, de 64 de kilometri.
"Am evitat plata de penalităţi pentru statul român, altfel trebuia să plătim un milion de euro pe săptămână, conform contractului. Şova este un mare povestitor, dar nu a făcut nimic. A vrut să îşi arate muşchii, a vrut să rezilieze şi partea de la Suplacu de Barcău şi văzând asta Bechtel le-a arătat contractul, iar atunci Şova şi-a retractat declaraţia. Noi am fost tot timpul la mâna Bechtel cu contractul. Au fost prevederi