În timp ce o mână de zănatici agită pancarte cu Free Gigi, iar talentatul domn Şova se chinuie să-şi convingă mama adoptivă s-o lase mai moale cu despăgubirile statului către Bechtel, amicii lor din Parlament dinamitează iarăşi statul de drept.
Parcă e un făcut: cum se apropie vara, cum se încing circuitele în capetele înfierbântate ale strategilor USL. Episodul de astăzi: cum distrugem referendumul, ca modalitate de exercitare a suveranităţii poporului (Constituţia, art. 2, lit.1). Vasăzică, începând de ieri, pentru validarea oricărui tip de referendum (fie el deliberativ - cu efecte juridice obligatorii, explicite şi imediate -, fie consultativ - pierdere de vreme, cum s-a dovedit recent), inclusiv cel pentru revizuirea Constituţiei, este nevoie, la limită, să se prezinte la vot vreo 5 milioane de oameni (cvorum de participare de 30%) şi încă de mai puţini care să fie de acord cu noua Constituţie (cvorum de validare de 25%). Am proprietatea termenilor când o spun, cu subiect şi predicat, că decizia este una în totală contradicţie cu normele statului de drept, care interzic rezolvarea unor evenimente juridice identice prin utilizarea unor reguli diferite, indiferent de distan?area lor în timp. În speţă, aşa cum USL o recunoaşte franc, modificarea pragurilor referendare are loc pur şi simplu de teamă că lumea n-o să iasă din case pentru a le vota Constituţia nouă, pe care o pritocesc în aceste zile. Deci, viitoarea revizuire, adică un eveniment juridic similar celui din 2003, de când este în vigoare actuala Constituţie, se va petrece după un set de reguli fundamental schimbate. Mai mult, schimbarea nu vizează amănunte tehnice sau organizatorice neesenţiale (cum ar fi, să spunem, data referendumului, arondarea secţiilor de votare, chiar durata deschiderii secţiilor sau zilele dedicate votului), ci aspecte fundamentale, care ţin chiar de condiţiile de legali