Chiar dacă sunt prevăzute reduceri ale cheltuielilor bugetare în următorii patru ani, sursele de reducere a acestora sunt insuficient explicate. Mai mult, strategia 2014-2016 prevede reduceri din zona cofinanțării proiectelor cu fonduri europene, fără a spune în baza căror măsuri pot fi efectuate reducerile de cofinanțare
În privința cheltuielilor bugetare, SFB 2014-2016, comparativ cu SFBa 2013-2015, prevede unele realocări între capitolele cheltuieli bugetare, concomitent cu o diminuare a cuantumului cheltuielilor totale, majoritatea capitolelor de cheltuieli rămânând însă nemodificate. Astfel, în primul an acoperit de aceasta, comparativ cu nivelurile din varianta anterioară a strategiei fiscal bugetare, sunt diminuate capitolele “alte transferuri” (-501,8 mil. lei) și cheltuieli de capital (-8,3 mil. lei), în contrapartidă fiind crescută alocarea aferentă achizițiilor de bunuri și servicii (+510,1 mil lei), fară ca totalul cheltuielilor să fie afectat.
Reducerea cu 0,2 puncte procentuale de PIB a țintei de deficit bugetar din 2015 (de la 1,8% din PIB în SFBa 2013- 2015 la 1,6% din PIB în varianta curentă) este realizată pe seama reducerii cheltuielilor totale cu 1392,5 mil. lei, fiind diminuate alocările pentru capitolele “alte transferuri” (-1001,7 mil. lei), precum și sumele alocate proiectelor cu finanțare externă nerambursabilă (-964,3 mil. lei), concomitent cu o majorare a cheltuielilor pentru bunuri și servicii cu 573,5 mil. lei. La nivelul anului 2016, aflat dincolo de orizontul acoperit de versiunea anterioară a strategiei fiscal bugetare (SFBa 2013-1015), însă acoperit în Raportul privind situația macroeconomică în anul 2013 și proiecția acesteia în perioada 2014-2016 asociat Legii bugetului de stat pe anul 2013, reducerea țintei de deficit bugetar este propagată (-0,2 pp. din PIB, de la un nivel inițial de 1,8% la 1,6% din P