Nicio zi fără propuneri de modificare a sistemului de învățământ. Asta pare a fi regula după care se ghidează Ministerul Educației. Cea mai nouă idee a ministrului Remus Pricopie este ca elevii să studieze a doua limbă străină încă din clasa a III-a, însă măsura este pe placul multor profesori din Cluj-Napoca.
Propunerea ministrului Educației este susținută și de profesori. „Este o propunere foarte bună, pentru că în cadrul Uniunii Europene există conceptul de plurilingvism și este bine ca cei mici să înceapă de la o vârst fragedă să învețe o limbă străină. Ei încep deja de la grădiniță, cu germană, cu engleză; în mod normal, studierea celei de-a doua limbi străine începe din clasa a V-a, de obicei fiind franceza, iar mulți optează pentru germană. Dar începând din clasa a III-a, copiii ar putea să ajungă să cunoască chiar o a treia limbă. De exemplu, din clasa a V-a, eleviii pot să înceapă cu a treia limbă și ajung la absolvirea liceului să aibă cunoștințe avansate. Dacă stăm să analizăm, cei mici sunt foarte deschiși la nou, și în special la a învăța o nouă limbă, cel puțin la franceză muncim foarte bine cu cei din gimnaziu, și entuziasmul este foarte mare la vârsta asta. Sigur, entuziasmul se pierde pe parcurs în ceea ce privește franceza, deoarece este o limbă mai grea decât engleza, dar rezultatele sunt foarte bune la gimnaziu”, este de părere Cristina Manea, profesor de limba franceză.
Directorul liceului „Lucian Blaga” din Cluj spune că părinții cer această măsură încă de când își înscriu copiii la școală. „Surprinzător, în fiecare an, la înscrierile în clasa pregătitoare, părinții ne puneau întotdeauna întrebarea: Nu pot să înceapă mai repede a doua limbă străină?, deoarece engleza o începeau din primul an de studiu. Se pare, deci, că părinții, dar și elevii, își doresc această a doua limbă de studiu”, spune Laura Ungureanu, directorul Liceului Teore