Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP) vă va trimite acasă o informare prin care se poate vedea, lună de lună, dacă angajatorul a declarat la stat că aţi fost angajatul lui şi dacă a plătit contribuţia la pensii. Din document mai puteţi vedea câte puncte de pensie aţi acumulat la Pilonul II.
Angajaţii care contribuie la sistemul de pensii administrate privat (Pilonul II) vor primi acasă un document de la Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP), numit certificat de stagiu, prin care vor fi informaţi despre contribuţia achitată de firmele la care activează din 2006 şi până acum. „Certificatele de stagiu se fac pe baza Declaraţiei 112 depusă de angajator la Fisc. Dacă angajatorul a declarat activitatea persoanelor, atunci ele figurează cu contribuţii şi la Pilonul II“, a spus, pentru GdS, Ileana Ciutan, preşedintele CNPP. Ea a mai declarat că „certificatele de stagiu se vor da tuturor persoanelor care au lucrat fie şi pentru câteva luni din 2006 încoace, şi pentru cele care lucrează în prezent. De aceea, vor trimite la domiciliul acestora 11,2 milioane de certificate. Din aceste documente se poate vedea numărul de luni pentru care s-au făcut reţineri la Pilonul II din 2006 şi până acum, respectiv ce punctaj a acumulat fiecare la Pilonul II“. Punctajul se calculează împărţind salariul brut al angajatului la salariul mediu net pe economie. Se face şi o medie anuală a punctajului.
Cum vedeţi dacă angajatorul
v-a trecut în acte
Ca şi procedură, din contribuţiile plătite la stat de firma la care lucraţi şi reţinute din salariul dumneavoastră, o cotă parte de 4% este virată, de către Casa Naţională de Pensii Publice, către fondurile de pensii administrate privat, cele care gestionează Pilonul II. Dacă angajatorul nu v-a recunoscut activitatea lucrată şi nu a declarat, respectiv nu a plătit la stat, atunci lunile respective nu vor figura