Coreea de Sud a prezentat marţi prima sa maşină eco, care funcţionează pe bază de amoniac, o alternativă la combustibilii fosili care produc gaze cu efect de seră, după cum a relatat marţi agenţia locală de presă Yonhap.
În loc de combustibilul convenţional, autoturismul, conceput de Institutul coreean pentru studii energetice (KIER), utilizează un amestec din 30% benzină şi 70% amoniac, ceea ce va permite reducerea emisiilor de carbon cu până la 70%, conform Ministerului Ştiinţei de la Seul, citat de Agerpres.
Arderea amoniacului, compus din azot şi hidrogen, după cum subliniază dezvoltatorii sud-coreeni, nu produce gaze cu efect de seră. Acesta poate fi adăugat la carburantul pentru orice maşină, fiind nevoie doar de actualizarea sistemului, asigură ei.
Dacă numai 20% dintre toate autoturismele care circulă astăzi pe străzile din Coreea de Sud ar utiliza acest tip de combustibil, emisiile de gaze cu efect de seră s-ar reduce cu mai mult de 10 milioane de tone, sau 15% pe an.
Citeste mai mult pe RTV.NET
Coreea de Sud a prezentat marţi prima sa maşină eco, care funcţionează pe bază de amoniac, o alternativă la combustibilii fosili care produc gaze cu efect de seră, după cum a relatat marţi agenţia locală de presă Yonhap.
În loc de combustibilul convenţional, autoturismul, conceput de Institutul coreean pentru studii energetice (KIER), utilizează un amestec din 30% benzină şi 70% amoniac, ceea ce va permite reducerea emisiilor de carbon cu până la 70%, conform Ministerului Ştiinţei de la Seul, citat de Agerpres.
Arderea amoniacului, compus din azot şi hidrogen, după cum subliniază dezvoltatorii sud-coreeni, nu produce gaze cu efect de seră. Acesta poate fi adăugat la carburantul pentru orice maşină, fiind nevoie doar de actualizarea sistemului, asigură ei.
Dacă numai 20% dintre toate autoturismele care circulă astăzi pe s