Reparaţia autostrăzii va fi suportată de anul viitor de la buget. În aşteptarea lunii decembrie 2013, când expiră garanţia dată de ei, cei doi constructori fac lucrări de mântuială pentru a masca adevărata problemă: fundaţia proastă a autostrăzii.
Autostrada Arad-Timişoara, deschisă traficului în decembrie 2011, în urma unei investiţii cifrate iniţial la 483 milioane lei, fără TVA, dar care a ajuns în prezent la 660 milioane lei, fără TVA, este reasfaltată pe toată lungimea, după ce stratul de suprafaţă a început să se deterioreze, poliţiştii impunând restricţii de viteză pe segmentele aflate în lucru.
Potrivit Biroului de Poliţie
Autostrăzi Vest, viteza pe autostrada Arad-Timişoara a fost restricţionată la 60 şi 80 de kilometri la oră în mai multe puncte, având loc atât lucrări de reasfaltare, cât şi alte lucrări programate, precum la poduri sau la acostamente.
Lucrările de asfaltare au loc pe calea de circulaţie de la Arad la Timişoara, pe segmente de câte cinci kilometri, care se schimbă în fiecare zi, astfel că pe lungimea acestora se poate circula cu cel mult 60 de kilometri la oră, pentru că este disponibilă o singură bandă de mers.
Conform subcomisarului Teodor Tudur, şeful Biroului de Poliţie Autostrăzi Vest, s-au mai impus restricţii de viteză de 80 de kilometri la oră în apropierea podurilor de peste autostradă, care sunt tencuite şi vopsite, dar şi în zonele în care se lucrează la acostamente.
El a adăugat că de la deschiderea traficului nu s-a putut circula niciodată cu viteza legală de 130 de kilometri la oră, viteza maximă permisă fiind de 100 kilometri la oră.
Autostrada dintre Arad şi Timişoara a fost deschisă traficului în decembrie 2011, chiar dacă nu erau terminate alte lucrări, precum montarea parapetelor, montarea tuturor indicatoarelor, finalizarea podurilor. Termenul de finalizare a lucrărilor a fost prel