Şefii companiilor locale din acest domeniu cred că soluţia este să migreze de la outsourcing la produse proprii, în competiţia cu Asia şi costurile reduse cu salariaţii din alte zone.
Mare parte din afacerile companiilor locale de tehnologia informaţiei (IT) sunt generate de clienţi din pieţele externe, dar costurile cu angajaţii nu mai reprezintă un avantaj al firmelor româneşti. Salariile de pe piaţa locală, deşi mai mici faţă de Europa de Vest sau SUA, nu pot concura zona asiatică.
Potrivit specialiştilor în resurse umane, IT-ul este unul dintre puţinele domenii în care numărul de poziţii disponibile a crescut după izbucnirea crizei economice şi unul în care, la Cluj, companiile se află în competiţie pentru cei mai buni specialişti. „Diferenţierea pe care se mizează nu mai poate fi preţul pe zi. Structura salarială din România nu poate concura cu cea din China, Filipine sau Bangladesh. Anii aceia au trecut; de acum competitivitatea business-urilor din România pe piaţa internaţională va depinde de măsura în care vom şti să fim inovativi", a subliniat Cornelius Brody, director general al iQuest, grup specializat în dezvoltarea de soluţii şi servicii software, cu 15 ani de activitate. „Tehnologia evoluează cu viteză, iar noi încercăm să urmăm trendurile noi ale pieţei: aplicaţii mobile, e-commerce, tehnologiile machine to machine. Lucrăm la proiecte de case inteligente în Germania, în care poţi să îţi închizi prin telefon aragazul uitat pornit, chiar dacă tu eşti în concediu în Bahamas", a exemplificat Brody.
„Business-ul de outsourcing este vehiculul care ne-a adus unde suntem, este cel care a făcut IT-ul clujean cunoscut în Europa de Vest şi în SUA. Promovăm în continuare această linie de activitate, dar trebuie să îi adăugăm componenta de inovaţie, să migrărm de la outsourcing la soluţii cu proprietate intelectuală. Suntem constrânşi să facem