Autorităţile se află în imposibilitatea de a achita facturile unei investiţii realizate prin Guvernul României, plus penalităţile de rigoare. Este vorba de 1.600.000 de lei, adică bugetul Primăriei Năruja pe 3 ani.
Săptămâna trecută, guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă care prevede criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrativ teritoriale. Mulţi primari aşteaptă acum publicarea normelor de aplicare a acestei ordonanţe.
Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 46/ 2013 stabileşte că se poate ajunge la insolvenţă dacă autoritatea locală are datorii de peste 50% din buget mai vechi de 120 de zile. Tot la insolvenţă se ajunge dacă salariile din primărie nu au fost achitate timp de 4 luni.
Primăria comunei Năruja se află într-o situaţie extrem de dificilă. Comuna a fost inclusă în Programul Naţional de Electrificare a Satelor 2006-2009 însă guvernul nu a mai alocat fonduri. Lucrările au început şi s-au efectuat mai bine de jumătate, în valoare de 850.000 de lei, dar au fost abandonate din lipsă de fonduri.
Firma constructoare a dat primăria în judecată iar săptămâna trecută Curtea de Apel Galaţi a stabilit penalităţi în contul primăriei de 750.000 de lei. Asta în condiţiile în care bugetul anual al primăriei este de circa 500.000 de lei.
„Situaţia noastră este aproape dezastruoasă, întrucât avem arierate din spate cu o valoare foarte mare, construcţii executate în valoare de 850.000 de lei, la care s-au adăugat comisioane şi majorări de întârziere de 750.000 de lei. Comuna noastră a fost inclusă în Programul Naţional de Electrificare, în satele Năruja şi Podul Nărujei, investiţii făcute de Agenţia de Întreţinere şi Servicii Electrice Buzău, cu bani care trebuiau să vină de la Guvernul României. Aceşti bani nu au mai venit, ceea ce ne-a pus într-o postură foarte proastă, întrucât am ajuns în instanţă şi ne-am judecat cu constructo