Proiectul „Planul Urbanistic Zonal-Modernizare Piaţa Romană şi Pasaj Pietonal sector 1“ , care va fi supus, vineri, dezbaterii Consiliului General al Municipiului Bucureşti, este contestat de Platforma pentru Oraşe Durabile. Reprezentanţii Platformei cer consilierilor generali „să dea dovadă de responsabilitate faţă de oraş“, prin refuzul proiectului.
Irina Zamfirescu a declarat că organizaţia pe care o reprezintă, Platforma pentru Oraşe Durabile, contestă trei puncte importante ce fac parte din proiectul pasajului de la Piaţa Romană.
Astfel, ong-iştii susţin că desfiinţarea trecerilor de pietoni şi a semaforizării din zonă, care va avea ca efect o şi mai accentuată congestionare a traficului, este unul dintre punctele nepotrivite ale proiectului. Irina Zamfirescu spune că facilitarea tranzitului cu automobilul personal are drept efect încurajarea şoferilor de a tranzita zona respectivă, fiind aşteptat ca numărul maşinilor din centrul oraşului să crească, persistând fenomenul de ambuteiaj auto.
Al doilea punct pe care reprezentanţii Platformei îl consideră nepotrivit vizează „politica învechită prin care traficul auto din centrul oraşului este încurajat“. Aceştia spun că pentru rezolvarea problemelor de mobilitate urbană, soluţiile actuale vizează dezvoltarea infrastructurii dedicate transportului public în comun şi infrastructura eficientă pentru biciclişti. „Soluţia propusă de Primărie este anacronică şi nu răspunde în mod direct problemei de mobilitate“ , au precizat cei de la Platforma pentru Oraşe Durabile.
Un al treilea aspect pe care membrii societăţii civile îl consideră nepotrivit este acela care priveşte „mutarea pietonilor în subteran“. De asemenea, aceştia spun că prin construirea pasajelor subterane, pietonii nu sunt trataţi cu respect, pentru că locul lor este „la suprafaţă“.
Planul de construire a unui pasaj pietona