Într-o zi, un expert în time management a venit în fața unui grup de studenți pentru a le vorbi despre cum să îți planifici timpul, astfel încât să reușești să le faci pe toate. Pentru a-și demonstra punctul de vedere, acesta a luat un borcan și a pus în el pietre mari până l-a umplut. Apoi i-a întrebat pe studenți: ”Este borcanul plin?”. Studenți s-au grăbit să răspund afirmativ. Apoi, el a mai scos de sub catedră încă un vas cu pietricele și le-a pus în borcan și acestea și-au făcut cu ușurință loc în spațiile rămase libere.
Apoi și-a întrebat din nou studenții: ”Dar acum? Este borcanul plin?” Studenții au început să își dea seama de ceea ce vrea să facă, așa că au răspuns prudenți – ”Probabil că nu”. Expertul a continuat exercițiul, adăugând, pe rând, nisip și apoi apă și acestea au încăput în borcan. La final, i-a întrebat pe studenți care cred că este concluzia demonstrației sale. ”Concluzia e că, oricât de plin ar fi programul tău, poți să găsești mereu timp să mai adaugi câte ceva”, a răspuns unul dintre studenții mai vorbăreți. ”Greșit, concluzia e că dacă nu pui de la bun început pietrele mari, la final nu o să mai ai loc pentru ele”. Așa stau lucrurile cu management-ul timpului și din punctul meu de vedere.
Time management-ul înseamnă, în primul rând, să știi să prioritizezi. În al doilea rând, el mai înseamnă două lucruri importante, care nu sunt de multe ori percepute ca având un impact esențial asupra felului în care ne organizăm timpul. Pe de o parte, este vorba despre comunicarea, clarificarea și relaționarea cu cei din jur, astfel încât să te asiguri de colaborarea, unitatea și sprijinul lor. Pe de altă parte, este vorba și despre a pune niște granițe foarte bine stabilite între viața personală și cea profesională. Cu alte cuvinte, este necesar să îți tratezi viața personală ca un business în sine pentru a avea un echilibru între cel