Autorităţile cer dovada plăţii anterioarelor taxe, dar ele nu sunt centralizate. Autoritatea Naţională de Administrare Fiscală susţine că nu a avut obligaţia de administrare, ci doar de colectare
Iniţiatorii legislaţiei privind obligativitatea plăţii timbrului de mediu la înmatricularea autoturismului nu au luat în calcul că în România nu există o situaţie centralizată şi nominală a taxelor de poluare plătite în anii trecuţi, ceea ce face ca înmatriculările maşinilor second-hand şi a celor transferate de la companiile de leasing la utilizatori odată cu încheierea contractului să fie blocate. "Prin textul de lege privind timbrul de mediu nu se poate colecta taxa în vederea înmatriculării pentru că nu se poate lua uşor adeverinţa privind plăţile pentru taxele anterioare, deci înmatriculările sunt blocate. Am luat legătura cu autorităţile, ANAF, Administraţia Fondului de Mediu şi Ministerul Mediului, însă cu toată voinţa acestor instituţii, ANAF nu are o evidenţă din punct de vedere tehnic a încasărilor anterioare şi astfel se blochează procedura de înmatriculare", a declarat ieri, citat de Mediafax, secretarul general al Asociaţiei Societăţilor Financiare ALB România, Adriana Ahciarliu.
Ea a arătat că fiecare instituţie în parte cu care asociaţia a intrat în dialog spune că nu este cea decidentă în această situaţie.
ANAF se disculpă, spunând că are doar atribuţii de colectare
Reprezentanţii Autorităţii Naţionale de Administrare Fiscală - ANAF - s-au disculpat ieri, în cadrul aceleiaşi conferinţe, spunând că Autoritatea de Administrare nu a avut de-a lungul timpului atribuţii de administrare a acestor taxe, ci doar de colectare. "Culpa nu aparţine ANAF pentru că legislaţia în timp nu a instituit obligaţia ca ANAF să înregistreze aceste plăţi, ci să încaseze prin trezorerii. Deci n-am avut obligaţia de administrare, iar contribu