Consorţiul alcătuit din firma de consultanţă KPMG şi casa de avocatură Ţuca Zbârcea şi Asociaţii nu a reuşit să atragă niciun investitor strategic la Poşta Română până la termenul de ieri 28 mai 2013, cu toate că acesta a fost prelungit cu o lună.
Conform comunicatului de presă al Ministerului Comunicaţiilor privind contractul dintre minister şi consorţiu transmis la data încheierii acestuia, în septembrie 2012, consorţiul urma să se ocupe de „pregătirea tuturor demersurilor de atragere a investitorului strategic, de derularea etapelor de selecţie a investitorului agreat şi încheierea tuturor acordurilor necesare finalizării procesului cu investitorul strategic selectat“.
Poşta Română, care administrează 5.600 de oficii poştale, cea mai mare reţea de distribuţie din România, şi-a redus pierderile până la 1,2 mil. euro în primele patru luni ale acestui an faţă de 12 mil. euro în întregul an 2012.
„Mulţi investitori au vorbit de cadrul de reglementare instabil, după ce în ianuarie anul acesta Poşta a pierdut monopol (pe trimiterile sub 50 de grame- n.red.) şi a intrat pe piaţa liberă. Alte elemente au fost situaţia financiară negativă a companiei şi datoriile“, a explicat Ion Smeeianu, directorul general „privat“ al Poştei.
Nu este cunoscută valoarea contractului între Ministerul Comunicaţiilor şi consorţiu. Adrian Volintiru, preşedintele board-ului Poştei, numit prin management privat, a transmis că nu ştie valoarea şi l-a indicat pe Ion Smeeianu, directorul general, care la rândul său a trimis ZF pentru această informaţie la Dan Dumitrescu, purtătorul de cuvând al Poştei. La rândul său, Dan Dumitrescu a spus că informaţia există la Ministerul Comunicaţiilor.
Nicoleta Niculescu, de la biroul de presă al Ministerului Comunicaţiilor, a spus iniţial că nu ştie valoarea şi că o să întrebe la rândul său, apoi a revenit şi a precizat că