Pregătirile pentru deschiderea tronsonului de circa 18 kilometri de autostradă, dintre Simeria Veche şi Orăştie (ieşirea în Gelmar) au intrat în linie dreaptă. Şoseaua, care va fi inaugurată în 30 mai, potrivit reprezenanţilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România, va completa cei 15 kilometri ai autostrăzii Deva – Simeria Veche, daţi în folosinţă la mijlocul lunii decembrie a anului 2012.
Muncitorii rămaşi pe şantierul autostrăzii Deva – Orăştie montează indicatoarele rutiere la intrarea pe autostradă, vopsesc borduri, mătură carosabilul în locurile acoperite cu pământ, completează parapeţii lipsă, tund vegetaţia uscată de pe marginea şoselei.
De asemenea, la intrarea pe autostrada Deva – Orăştie dinspre Arad, cei 500 de metri ai şoselei care traversează podul ce uneşte autostrada cu DN7 au intrat în reparaţii de urgenţă. Carosabilul este asfaltat, iar gardurile podului peste Mureş sunt revopsite. Totul pentru ca, mâine, la inaugurarea celui de-al doilea tronson al A1 din judeţ, să nu existe motive de critici.
Lucrările la autostrada Deva – Orăştie au fost demarate în aprilie 2011. Investiţia a depăşit 220 de milioane de euro, fiind finanţată prin programul ISPA 2004. Autostrada va prelua traficul greu de pe DN7 Sibiu – Deva – Arad şi va funcţiona ca o centură ocolitoare a oraşelor Deva – Simeria şi Orăştie. Lungimea celor două tronsoane este de aproximatv 33 de kilometri, iar intrarea pe autostradă se va face prin nodurile rutiere de la Şoimuş (intrarea în Deva), Simeria Veche (intersecţia dintre DN7 şi DN76) şi Gelmar (la intrarea în Orăştie).
Vă recomandăm şi:
FOTO Povestea autostrăzii Deva - Orăştie: 33 de kilometri de drum construiţi în doi ani. Ultimul tronson a fost finalizat
Lucrările la autostrada Deva – Orăştie sunt întârziate de ploaie: inaugurarea mega-proiectului va fi amâna