Ministerul Educaţiei Naţionale a decis să modifice modalitatea de desfăşurare a examenului de Bacalaureat, cu numai două săptămâni înainte de debutul acestuia. Astfel, la Limba Română, subiectele vor fi concepute în funcţie de profilul pe care l-a terminat fiecare absolvent de liceu, ceea ce înseamnă că absolvenţii de profil uman sau pedagogic vor avea de rezolvat cerinţe mult mai dificile, comparativ cu cei de profil real.
Elevii spun că o astfel de iniţiativă este binevenită. „Este o idee foarte bună, iar pe viitor se doreşte ca la toate materiile, în funcţie de numărul de ore, să fie dat şi testul. Părerea mea este că un elev nu trebuie să ştie perfect toate materiile, în acest fel i se dă ocazia să înveţe mai mult la materia care îi place. Dacă am putea face acest lucru la toate materiile, ar fi tare bine. Despre acest lucru am discutat şi ieri (marţi – n.r.) în cadrul videoconferinţei cu domnul ministru”, a spus Cristian Gîrneaţă, preşedintele Consiliului Judeţean al Elevilor Vrancea.
Ideea ministrului Pricopie este apreciată şi de directorii unităţilor de învăţământ. „Să se dea subiecte diferenţiate, este foarte bine, un lucru de laudă. Se ştie destul de clar faptul că elevii de la liceele tehnologice au un nivel mai scăzut. Ar fi bine să se adopte aceeaşi metodă şi la matematică. Eu m-aş fi bucurat să se menţină ideea doamnei Andronescu, aceea de a introduce Bacalaureatul pe trei nivele, aşa cum este în Franţa”, a spus Ştefan Moraru, directorul Liceului Tehnologic „G.G. Longinescu”din Focşani.
Aceasta nu este însă singura schimbare adusă examenului de Bacalaureat de anul acesta. Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au decis să elimine subiectul al 2-lea la limba şi literatura română, pe motiv că cerinţa acestuia nu era înţeleasă corect de toţi elevii.
Ministerul Educaţiei Naţionale a decis să modifice modalitat