Lucian Isar, fost preşedinte al Consiliului de Administraţie (CA) al CFR SA şi actual membru în CA al Tarom, a vorbit la Adevărul Live despre strategia de prădare a CFR Marfă pe care o pun la cale guvernanţii, despre dedesubturile negocierilor dintre autorităţile române cu instituţiile financiare internaţionale şi despre asemănarea privatăzării CFR Marfă cu cea a combinatului chimic Oltchim.
Isar a spus că privatizarea CFR Marfă este o făcătură sinistră, în care se aplică strategia "doi iepuri", cu multă distracţie şi un sigur obiectiv, pradarea companiei de stat.
"În cazul privatizării CFR Marfă este o glumă proastă. Măcar în cazul privatizării Oltchim cu Dan Diaconescu exista ceva lirism, era o melodie în spate, era bună dispoziţie. În cazul CFR Marfă este o făcătură sinistră. Eu am analizat când au cancelat prima dată, am spus că aveau patru moduri de a urma lucrurile, până la urmă le-am nimerit. Primul a fost exact cel ales, am zis că vor reface uşor cu alte condiţii ca să-i califice şi, acum, părerea mea este că iar au două alternative: ori să spună că nu s-a întâmplat nimic, dar va fi tot în favoarea grupurilor private pentru că, practic, bagă în faliment CFR Marfă, o vând la fier vechi şi iau cotă de piaţă, ori se duc la nişte băieţi care nu se calificau", a explicat Isar.
După ce niciunul dintre cei trei investitori interesaţi de privatizarea CFR Marfă nu s-a precalificat pentru etapa următoare în cadrul procesului de vânzare a operatorului feroviar, Ministerul Transporturilor a reluat procedura în numai o săptămână şi a relaxat condiţiile pentru participanţi.
Deşi modificarea criteriilor de participare la privatizarea CFR Marfă ar putea fi interpretată ca o măsură de atragere a mai multor investitori, acest lucru este greu de crezut în condiţiile în care timpul pus la dispoziţie pentru reluarea procedurii