Insolventa a devenit o moda, o procedura pe care anumite companii o aleg nu neaparat din cauza contextului economic dificil, ci pentru a scapa de datorii. Poate aceasta actiune sa prejudicieze creditorii..
“Dupa parerea mea, nu se poate vorbi despre o explozie a situatiilor in care intrarea in insolventa sau faliment s-a facut exclusiv in scopul fraudarii creditorilor. Si inainte de aparitia crizei economice au existat situatii in care diversi creditori au cerut insolventa pentru a evita restituirea sumelor datorate creditorilor. Dupa cum se poate observa din statistici, cresterea numarului de dosare de insolventa se datoreaza, in principal, crizei economice. Domenii precum imobiliarele si constructiile au fost foarte grav afectate de criza, de aceea, in mod logic, avem o pondere foarte mare a dosarelor de insolventa in aceste domenii”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Stelian Garofil, deputy managing partner al Dragne & Asociatii.
Sunt afectati creditorii de aceste practici?
Stelian Garofil a precizat ca ceea ce afecteaza in primul rand creditorii, si, practic, orice companie in momentul de fata, este contextul economic, care a determinat cresterea numarului dosarelor de insolventa, ca urmare a imposibilitatii debitorilor de a mai face fata datoriilor scadente.
“Este foarte greu sa distingi intre o companie care intra in insolventa datorita imposibilitatii de a isi plati datoriile si una care recurge la aceasta procedura pentru a frauda creditorii, imprejurare ce ingreuneaza cuantificarea situatiilor de insolventa frauduloasa si, implicit a pagubelor cauzate de acest fenoment”, a spus avocatul.
Conform acestuia, protectia impotriva unor astfel de practici ar trebui sa fie principala preocupare a creditorului.
“Probabil ca ar trebui revizuite procedurile de verificare a bonitatii, dar mai ales pe ce