Plătim 500.000 de euro în plus pentru noua pistă de 2.100 de metri a Aeroportului, au anunţat reprezentanţii Consiliului Judeţean. Este pentru a doua oară când se majorează costurile la această lucrare. Acum ni se promite că pista va deveni funcţională din 15 octombrie.
Pentru ca noua pistă a Aeroportului să poată fi folosită la adevărata capacitate de 2.100 de metri, a fost necesar să se construiască o extensie, în zona în care se deviază pârul Murători, de 90 de metri. Această extensie nu ar fi fost prevăzută iniţial în proiect, astfel că administraţia judeţeană va scoate în plus, din bugetul public, 500.000 de euro, pentru a acoperi integral costurile lucrării. Atât directorul Aeroportului Cluj cât şi preşedintele Consiliului Judeţean au afirmat că lucrările la pistă sunt aprope finalizate, astfel că din 15 octombrie, ea va putea fi dată în folosinţă. Pista veche va fi utilizată pe post de cale de rulare.
Lucrările la noua pistă a Aeroportului clujean, de 2.100 de metri, au început încă din toamna anului 2011, fiind contractate la suma de 137,8 de milioane de lei, de către consorţiul Construcţii Napoca - Icco Systems - Geo Arc Otopeni. După ce a parcurs o parte din lucrare, constructorul s-a trezit, anul trecut, cu dificultăţi pricinuite de pânza freatică, astfel că a invocat necesitatea unor costuri suplimentare, pe motiv că se impunea a se fora mult mai adânc decât s-a prevăzut iniţial. Aşa se face că s-au aprobat costurile suplimentare de 20%, iar promisiunea din partea constructorului era ca în această primăvară să se încheie şi lucrările. Între timp au intervenit, însă şi alte chestiuni care au ţinut în loc lucrările.
În primul rând necesitatea devierii pârurilor Murători şi Becaş, precum şi a râului Someş. Până când s-au aporbat finanţările pentru Direcţia Apelor Someş Tisa, care avea sarcina de a se apuca de acest proiect, pista oricum