Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT), a declarat pentru Income Magazine că suma de 37,2 milioane de euro pe care statul trebuie să o plătească companiei Bechtel ca urmare a rezilierii contractului pentru Autostrada Transilvaniei este o sumă convenabilă având în vedere clauzele documentului.
Cu toate acestea, șoferii vor primii care vor resimți minusul din bugetul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR).
Și asta pentru că, după cum a afirmat Hagiu, banii vor fi luați de la întreținerea drumurilor naționale, care în unul sau doi ani vor fi mult mai degradate.
De asemenea, reprezentantul transportatorilor apreciază că suma de 37 de milioane de euro reprezintă aproape 20% din banii pe care statul îi strânge din vinietă.
Augustin Hagiu a mai declarat că se aștepta ca despăgubirile acordate de stat către Bechtel să fie de peste trei ori mai mari, în jurul sumei de 100 de milioane de euro.
În ceea ce privește suma în plus, de 50 de milioane de euro, bani reprezentând datorie a statului către americanii de la Bechtel, Hagiu spune că aceasta nu este aferentă unor lucrări efectuate, ci reprezintă penalitățile datorate de stat.
Acest lucru face ca factura totală pe care statul o va achita ca să scape de contractul cu Bechtel să se ridice la 87,2 milioane de euro .
Ce se putea face cu acești bani?
Cu banii cheltuiți de stat în contractul cu americanii de la Bechtel s-ar fi putut realiza lucrări precum extinderea la două benzi a Centurii Bucureștiului sau reabilitarea și consolidarea tuturor podurilor județene, angajament pe care România și l-a luat față de Uniunea Europeană, după cum a spus reprezentantul transportatorilor.
În plus, Hagiu este de părere că în momentul de față, pent