Contractul încheiat în 2003 cu compania americană a fost, în sfârşit, reziliat. După o cheltuială de 1,3 miliarde de euro avem doar 52 de kilometri de autostradă şi mai plătim şi despăgubiri de 37,2 milioane de euro
Punct final în păgubosul contract cu Bechtel, după aproape 10 ani de la semnare şi nouă ani de la demararea efectivă a lucrărilor la Autostrada Transilvania. În momentul semnării, autorităţile de atunci credeau sincer că 415 kilometri de autostradă care vor străbate munţi şi prăpăstii vor putea fi construiţi cu o cheltuială totală de 2,2 miliarde de euro.
Acum, când ne apropiem de termenul stabilit în 2003 ca limită pentru finalizarea autostrăzii (iunie 2013), contractul a fost reziliat şi nu mai putem decât să constatăm că avem doar 52 de kilometri circulabili, o gaură bugetară de 1,3 miliarde de euro şi despăgubiri de plătit de 37,2 milioane de euro. Sau: fiecare kilometru din Autostrada Transilvania ne-a costat 25 de milioane de euro, iar dacă am fi continuat cu aceste costuri am fi ajuns la o cheltuială totală de peste 10 miliarde de euro.
Ponta dă despăgubiri din bugetul pe 2013
Fondurile aferente despăgubirilor care trebuie achitate companiei Bechtel la rezilierea contractului de construcţie a autostrăzii Transilvania vor fi acoperite din buget, a anunţat premierul Victor Ponta. În acest an ar putea fi licitat tronsonul Sebeş-Câmpia Turzii pentru a lega Clujul de autostrada Arad-Sibiu, a mai spus Ponta.
„Ministrul Şova a informat, referitor la încheierea negocierilor şi semnarea acordului, de fapt, de reziliere. Nu e vorba nici de un miliard, cum spunea un fost ministru, nici de 500 de milioane, cum spunea un alt fost ministru, deci înseamnă că am avut miniştri cam slabi, care nu prea ştiau să se uite prin contracte. E vorba de 30 de milioane plus TVA. În acest fel, putem practic – şi avem tot traseul libe