Gheorghe Costea (68 de ani) şi-a luat brevetul de pilot de motodeltaplan la vârsta la care alţii au grijă de nepoţi şi şi-a construit singur un aparat de zbor cu care a participat la un miting aviatic pe Aerodromul Vădeni.
Gălăţeanul Gheorghe Costea s-a apucat de lecţiile de zbor pentru motodeltaplan în 2009, pe când avea 64de ani, iar în toamna anului trecut şi-a obţinut brevetul, devenind cel mai vârstnic pilot activ demotodeltaplan din România.
Săptămâna trecută, nea Costea a participat la unmiting aviatic organizat pe Aerodromul din Vădeni, din judeţul Brăila, cu prilejul evenimentului „Borş de peşte la Vădeni“, ajuns la cea de-a şasea ediţie. „Am răspuns cu plăcere invitaţiei, mai ales că era primul eveniment la care am zburat de când mi-am luat brevetul“, spune nea Costea. A urcat spre cer, cu multe emoţii, a făcut câteva manevre, dar emoţiile cele mai mari le-a avut când a coborât pe pământ în aplauzele spectatorilor.
Nea Costea a pilotat un motodeltaplan pe care şi l-a fabricat singur. „Doar motorul şi aripile le-am cumpărat, pentru că n-aveam cum să le construiesc eu. Dar restul este făcut cu mâna mea“, spune mândru pilotul.
Motodeltaplanul său l-a costat doi ani din viaţă şi aproape 4.000 de euro, după cum el însuşi estimează. Un aparat nou de tipul acesta costă în jur de 12.000 de euro.
Un vis din tinereţe
Drumul lui nea Costea spre înălţimi a început în urmă cu foarte mulţi ani. În tinereţe, a vrut să seînscrie la şcoala de aviaţie de la Tecuci, dar, spune el, nu a fost primit din motive politice. Autorităţile de vremea aceea l-au respins pentru că tatăl său luptase în război împotriva ruşilor.
Pe la 30 de ani, cu ajutorul unor prieteni din Iaşi, a pilotat un avion utilitar „Antonov 2“, dar şi atunci a avut probleme. A fost chemat la poliţie fiind bănuitcă ar fi vrut să fugă din ţară cu el. Ani la rând, Gheorghe C