Apartamentele cu două camere vor fi, în continuare, "vedetele" pieţei imobiliare cu aproximativ 33% din numărul total de tranzacţii, pe locul următor situandu-se apartamentele de 3 camere cu 21% din numărul de tranzacţii, iar podiumul este încheiat de vile/case cu 15% din numărul tranzacţiilor, reiese dintr-un studiu efectuat de BCR.
Studiul a fost realizat împreună cu peste 200 de parteneri agenţii şi dezvoltatori imobiliari, în cadrul ediţiei a III-a a Road Show BCR Real Estate 2013 ce s-a desfasurat în 10 oraşe mari din România şi a avut ca subiect piaţa imobiliară şi soluţii de finanţare pentru achiziţia unei locuinţe, se arată într-un comunicat de presă.
Garsonierele au un procent de 12% din tranzacţii, interesul pentru acest tip de locuinţă fiind mai scăzut de la începerea programului Prima Casă care a facilitat accesul către locuinţele cu 2 şi 3 camere.
În ceea ce priveşte modul în care sunt promovate proprietăţile imobiliare aflate la vânzare, Internetul cunoaşte cea mai importantă creştere, fiind cea mai importantă resursă media. Pe locul doi se află presa scrisa care înregistrează însă o tendinţă de scădere, iar locul al treilea este ocupat de târgurile imobiliare.
În topul zonelor preferate de români atunci când vine vorba de alegerea unei locuinte, se estimează că pe primul loc va rămâne zona semicentrală, 34% dintre preferinţele clienţilor urmând să se canalizeze către această direcţie, în timp ce doar 11% dintre potenţialii cumpărători s-ar orienta către o locuinţă în afara oraşului, mai arată studiul.
Criteriile în alegerea unei locuinţe de care cumpărătorii sunt interesaţi cel mai mult sunt: preţul şi anul construcţiei. De asemenea, viitorii proprietari urmăresc cu mare atenţie starea proprietăţii, apropierea de mijloace de transport şi de instituţii de învăţământ.
"În teorie, în România, majoritatea vânzătorilo