Maubeuge Construction Automobile, uzina Renault care gestionează proiectul Kangoo, dar și derivatul Mercedes-Benz Citan, oglindește transformările prin care trece întreaga industrie auto
În anul în care francezii de la Renault semnau contractul de licență cu Dacia, iar rezultatul inițial se traducea prin apariția modelului Dacia 1100 pe piața românească, 1968, în Franța se lua decizia de a se construi o nouă uzină destinată asamblării de automobile. Un an mai târziu, la Maubeuge era turnată fundația, iar în 1971 începea producția modelului Renault 15.
De atunci, transformările prin care a trecut această uzină oglindesc cât se poate de fidel evoluția industriei auto europene și pot fi considerate un model demn de luat în seamă. Astfel, dacă în anii ‘70 la Maubeuge Construction Automobile (MCA) erau angajate circa 6.000 de persoane care asamblau în mare parte manual modele precum Renault 15, Renault 12 sau utilitara R4F, acum pe suprafața de 82,6 hectare a uzinei se mai află doar 2.000 de angajați, iar halele pe care trecerea timpului a lăsat urme adânci sunt pline de roboți care transportă, lipesc, sudează și vopsesc întreaga gamă Kangoo. Mai mult chiar, nevoia de concentrare a industriei a dus și la semnarea unui parteneriat între Renault și Daimler, al cărui prim exponent, Mercedes-Benz Citan - un Kangoo cu mici modificări și emblemă germană - a intrat în producție anul trecut.
Olivier Naveaux, responsabilul de comunicare al MCA, repetă des celor zece jurnaliști din România și Polonia invitați la Maubeuge că vom pătrunde în spații care necesită o „autorizație specială“. Frustrant, nu avem voie să folosim aparatele foto. Pentru că procesul de fabricație al gamei Kangoo include modificări ale unor echipamente pentru care inginerii Renault au muncit luni în șir. De exemplu, pentru a perfecționa un simplu punct de îndoire care să dea o formă curată