Directorii generali din Romania par sa-si fi regasit increderea in perspectivele de crestere ale companiilor lor, atat pe termen scurt, cat si mediu. 42% dintre respondenti s-au aratat foarte increzatori cu privire la perspectivele de crestere ale companiilor lor in urmatorul an, iar 60% si-au manifestat aceasta asteptare pentru urmatorii trei ani (in comparatie cu 36%, respectiv 46% la nivel global).
„In schimb, optimismul acesta pentru propriile companii pare decuplat de perspectivele globale de crestere, opiniile despre situatia economica generala fiind mai degraba rezervate. Este un semn ca directorii generali din Romania au invatat ca in actuala conjunctura economica nu se pot baza decat pe fortele proprii pentru cresterea afacerilor”, a declarat Vasile Iuga, country managing partner, PwC Romania.
Astfel, 47% dintre respondentii din Romania anticipeaza ca economia va stagna in acest an, iar 38% vad chiar o deteriorare a conjuncturii economice (in timp ce media globala este de 28%).
Cei mai multi dintre directorii generali din Romania se vor concentra pe oportunitati de crestere organica pe piata interna (33%) si pe dezvoltarea de noi produse si servicii (29%), in timp ce doar 5% dintre respondenti mizeaza pe noi piete externe. in schimb, 15% dintre respondenti considera ca extinderea operatiunilor de pe pietele externe unde companiile lor sunt deja prezente este cea mai buna optiune de crestere. Se remarca si o orientare catre proiecte de fuziuni si achizitii, joint-ventures si aliante strategice - 18% dintre respondenti mizand pe astfel de strategii de crestere, fata de doar 5% care vedeau astfel de oportunitati in editia anterioara.
Riscurile
Intr-o piata fragila, care a inselat deseori sperantele de redresare ale mediului de afaceri, directorii generali din Romania declara ca volatilitatea economiei