Ministerul delegat pentru Marile Proiecte, Dan Șova, a anunțat că negocierile între americani și statul român s-au încheiat și că a fost reziliat contractul cu Bechtel. Șova a explicat că dacă nu rezilia contractul, premierul era îndreptățit să decidă dacă îl mai păstrează sau nu în Guvern și a promis că va fi desecretizat contractul care a fost semnat în 2004. Sursa: CAPITAL
Potrivit ministrului delegat, s-a negociat cu datoriile americanilor pe masă. "Statul trebuie să plătească 37,2 milioane de euro, penalități. Corpul de Control al premierului va analiza contractul. Primul pas era să încercam rezilierea, al doilea să începem concesiunea, al treilea să realizăm autostrada. L-am reuşit pe primul”, a declarat Dan Șova.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012. Numai că, pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri pentru care s-a achitat nu mai puțin de 1,4 miliarde de euro. AICI sunt BANII dumneavoastra: Cea mai mare ţeapă din istoria României. 1,4 miliarde de euro pentru Autostrada Transilvania | SERIAL EVZ
Zilele trecute, ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Șova, a declarat că luni, 27 mai 2013, va fi reziliat contractul cu compania americană Bechtel. Tot atunci, urma să fie anunțată și suma pe care o mai are de achitat statul către constructo. Șova: Datoria de 50 de milioane de euro către Bechtel va fi achitată. Dacă autostrada Transilvania va fi părăsită, ea va intra în conservar
Miniştrii Transporturilor care au gestionat contractul păgubos
2004