Fostul ministru PDL al Transporturilor Anca Boagiu a declarat, joi, că DNA ar trebui să se autosesizeze în legătură cu contractul Bechtel, arătând că este evidentă reaua voinţă cu care a fost încheiat şi legăturile obscure ale caselor de avocatură care au negociat contractul.
Anca Boagiu, prim-vicepreşedinte al PDL, a spus într-o conferinţă de presă că după zece ani în care "miniştrii şi prim-miniştrii PSD-işti au ţipat că nu sunt vinovaţi de încheierea acestui contract cu Bechtel este cazul să se facă lumină", arătând că nu Corpul de control poate face acest lucru, ci organele abilitate şi DNA sunt cele îndrituite pentru a scoate la lumină adevărul.
Boagiu a prezentat istoria contractului Bechtel, arătând că PSD a adus acest "contract păgubos" în "grădina statutului" în perioada 2000-2004, în guvernarea Năstase.
Ea a spus că a fost negociată construirea a 52 de kilometri de autostradă cu 1,25 miliarde de euro, care au fost executaţi în zece ani la un preţ de 24 de milioane de euro pe kilometru.
Boagiu a susţinut că firmele de avocatură care au negociat acest contract încă din 2003 au legătură cu Dan Şova, arătând că avocaţi din partea Bechtel au fost Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen, unde asociat este mama lui Dan Şova, iar din partea Ministerului Transporturilor din 2005 firma Raţiu & Raţiu, parteneri ai lui Dan Şova.
"Evident că este un conflict de interese. E ca şi cum aş negocia eu cu fratele meu dacă suntem fraţi", a spus Boagiu.
Ea a mai arătat că în mandatul său de ministru al Transporturilor a renegociat contractul cu Bechtel în 2011, reziliind şase din cele opt subcontracte.
Ea a adăugat că, în urma renegocierii, s-a decis ca 113 kilometri de autostradă să fie finalizaţi până în 2013 şi a introdus un standard de cost de 6,9 milioane de euro pe kilometru, faţă de 24 de milioane de euro pe kilometru cât fusese