Apartamentele cu doua camere vor fi, in continuare, vedetele pietei imobiliare cu aproximativ 33% din numarul total de tranzactii, pe locul urmator situandu-se apartamentele de 3 camere cu 21% din numarul de tranzactii iar podiumul este incheiat de vile/case cu 15% din numarul tranzactiilor, reiese dintr-un studiu efectuat de BCR impreuna cu peste 200 de parteneri agentii si dezvoltatori imobiliari, studiu desfasurat in 10 orase mari din Romania.
Apartamentele cu 2 camere vor fi vedetele pietei imobiliareInternetul va fi, in continuare, canalul preferat pentru promovarea proprietatilor imobiliare aflate la vanzareCriteriile in alegerea unei locuinte sunt: pretul si anul constructieiPiata imobiliara, in ansamblul sau, va cunoaste o perioada de stabilizare din punct de vedere a nivelului preturilor proprietatilor imobiliare si a numarului de tranzactiiGarsonierele au un procent de 12% din tranzactii, interesul pentru acest tip de locuinta fiind mai scazut de la inceperea programului Prima Casa care a facilitat accesul catre locuintele cu 2 si 3 camere.
In ceea ce priveste modul in care sunt promovate proprietatile imobiliare aflate la vanzare, Internetul cunoaste cea mai importanta crestere, fiind cea mai importanta resursa media. Pe locul doi se afla presa scrisa care inregistreaza insa o tendinta de scadere, iar locul al treilea este ocupat de targurile imobiliare.
In topul zonelor preferate de romani atunci cand vine vorba de alegerea unei locuinte, se estimeaza ca pe primul loc va ramane zona semicentrala, 34% dintre preferintele clientilor urmand sa se canalizeze catre aceasta directie, in timp ce doar 11% dintre potentialii cumparatori s-ar orienta catre o locuinta in afara orasului.
Criteriile in alegerea unei locuinte de care cumparatorii sunt interesati cel mai mult sunt: pretul si anul constructiei. De asemenea, viito