Dupa o oarecare balbaiala, privind transparenta informatiilor, ministrul Dan Sova a revenit miercuri seara la un post de televiziune, reconfirmand prima sa mare victorie, de cand a preluat mandatul: rezilierea contractului Bechtel.
Numai rezilierea costa 37,5 milioane euro (cam 2 euro pe cap de locuitor), basca 1,4 miliarde deja platite (cam 74 euro de la gura fiecaruia), pentru care ne-am ales cu 52 km de autostrada, care leaga o comuna din judetul Cluj cu un deal din acelasi judet.
Pacatul originar
Prevazand impactul inevitabil al acestui deznodamant tragicomic, unii dintre actorii principali au iesit la rampa cu putin timp inainte de caderea cortinei, incercand sa culeaga aplauze.
Domnul Miron Mitrea, mai degajat ca oricand si gata sa muste pe oricine ataca, reamintea ca treaba lui a fost numai incheierea contractului, un adevarat succes. O capodopera.
Inevitabil, domnul Boc a sarit la contraatac, declarand pentru Mediafax: "Vad ca toata lumea vorbeste de situatia legata de Bechtel, dar nimeni nu merge la pacatul originar, care este incheierea contractului din 2004, de catre Guvernul PSD de atunci, care este cel mai scandalos si fraudulos contract din istoria Romaniei care s-a incheiat vreodata".
La fel de inevitabil, a explicat si actualul premier de ce am ajuns la reziliere: "din cauza prostiei celor care au condus in 2005 Ministerul Transporturilor si care, in loc sa aplice un contract foarte bun, au inceput renegocieri si tergiversari".
Rezumand, rezulta ca, dupa ce PSD a facut o capodopera de contract acum 9 ani, urmasii la guvernare n-au facut nimic pana anul trecut, cand a venit din nou PSD, care nici el n-a facut altceva, decat tot nimic.
Programul in trei pasi
Intrucat din nimic nu iese nimic, capodopera a ramas nevalorificata nici in ceasul al treisp